Binnenstebuiten

Het ZwolleFonds heeft in 2018 de opdracht uitgezet aan de bureaus Zecht, Viesrood en Stunned om met een plan te komen om de binnenstad te promoten onder bewoners uit Zwolle. De promotie van Zwolle buiten de regio wordt gedaan door Zwolle Marketing.

De drie bureaus hebben de handen ineen geslagen en zijn, samen met het ZwolleFonds, aan de slag gegaan om een concept uit te werken. Hieruit is de campagne BinnensteBuiten ontstaan, een fris en vernieuwend concept om de binnenstad op de kaart te zetten.

BINNENSTEBUITEN
De campagne richt zich op de wijken van Zwolle. Het doel van de campagne is om de bewoners van deze wijken naar de binnenstad te krijgen.

Hoe? Door arrangementen te ontwikkelen per thema die specifiek aansluiten op de behoefte per wijk. Een arrangement bestaat uit verschillende activiteiten in de binnenstad die aansluiten bij het thema.

Wie? Het arrangement wordt genoten door inwoners uit de wijken. We gaan op zoek naar bekende inwoners, ‘de influencers’ in die wijk en betrekken hierbij de specifieke wijkmedia.

Hoe ziet dat eruit? De gekozen influencers (dit kan een stel, een gezin of één persoon zijn, afhankelijk van de wijk) gaat van het arrangement in de binnenstad genieten. Hiervan wordt een professionele reportage gemaakt met foto- en filmmateriaal. Zie voorbeeld hieronder.

En dan? De content die hieruit voortkomt wordt breed verspreid. Via de wijkmedia, lokale krant, social media enzovoort. Op deze manier bereik je de inwoners van de wijken op een originele en ludieke manier die aansluit bij de behoefte in die wijk.

VOORBEELD ARRANGEMENT KIDS & GEZIN


ONDERNEMERS GEZOCHT
Om de campagne en arrangementen te realiseren willen we samenwerken met de binnenstadondernemers. De campagne biedt heel veel mogelijkheden voor ondernemers om promotie te maken voor hun zaak of product. Naast de media aandacht via de arrangementen is het ook mogelijk advertenties of acties via de reportage in de wijkkranten te krijgen zoals onderstaand voorbeeld. Ook zijn we erg benieuwd naar jullie input en ideeën voor deze campagne. Stuur een e-mail naar info@zwollefonds.nl als u een idee heeft, meer informatie wil of mee wil doen!

Sjoerd-Jan Feenstra | McDonald´s

Alleen sámen maken we de stad Zwolle groot, behouden we onze uitstraling en kunnen we onze aantrekkingskracht versterken! Samen in één fonds met middelen die van en voor iedereen zijn, samen voor één merk, één passie en één doel: Zwolle bij de Top 5 van Nederlandse binnensteden!

Maarten van Beek | Van Beek Lederwaren

Als binnenstad ondernemer ben ik heel blij met het ZwolleFonds. Je merkt dat er veel meer mogelijk is geworden, er is meer financiële draagkracht. De eerste projecten zijn hierdoor groter en mooier opgezet.

Gooitske Zijlstra | GOOITZ

“The community is the expert” is een quote van Projects for Public Spaces en gaat over de kracht van samenwerken in een community waar je samen expert bent. Als je Het Zwollefonds bekijkt als een zo'n community ben je krachtig!

Michiel Weijermars | Villa Suikerberg

Slagkracht heb je alleen als je er gezamelijk voor gaat. Daarom is het ZwolleFonds een goede zaak. Geen vrijblijvendheid! Wij gaan er met z'n allen voor!

Blijf op de hoogte

* verplichte velden



Contact opnemen